Повернення та обмін
Повернення годинника є можливим. Це право покупця зазначається у належних правових актах. Однак повернення такої продукції буде можливе лише, якщо дотримано деяких умов:
Придбання товару належної якості: Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови, якщо товар не використовувався і збережений його товарний вигляд, споживчі якості, пломби, заводська упаковка, документи. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари, або отримати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж.
Придбання товару неналежної якості: Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при виявленні суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного строку споживач має право на заміну товару чи повернення грошей. Істотним недоліком, згідно з п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який унеможливлює або неприпустиме використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника, після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з наступних ознак:
- Він взагалі не може бути усунений;
- На його усунення потрібно понад чотирнадцять календарних днів або ремонт неможливий в інший узгоджений сторонами строк;
- Він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено у договорі.
За необхідності перевірки якості товару може бути зроблено експертизу авторизованим виробником Сервісним Центром, у процесі якої встановлюється факт порушення споживачем гарантійних умов експлуатації товару. Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а у разі його відсутності – у двомісячний термін з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений термін неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з вадами на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахунком ціни або повернення грошей. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. У разі заміни товару на такій самій іншій марці (моделі) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни здійснюється виходячи з його вартості на час обміну, а у разі зниження ціни – виходячи з вартості під час купівлі.
При поверненні грошей за товар належної якості розрахунки зі споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його купівлі. Гроші повертаються в день пред'явлення вимоги, а у разі неможливості повернення грошей – не пізніше ніж упродовж семи днів.
Вимоги споживача розглядаються лише після пред'явлення товарного чека, що підтверджує купівлю, повну комплектацію товару, заводського пакування, гарантійного талону.
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» умовами для обміну/повернення товару належної якості є:
- Товар відсутній у Переліку товарів належної якості, які не підлягають обміну (поверненню);
- З продажу товару минуло трохи більше 14 днів;
- Товар не використовувався (не проводилася реєстрація користувача, без змін довжина браслета, не змінювалося програмне забезпечення (у тому числі не встановлювалися, не змінювалися та не видалялися будь-які програми або програми));
- Збережено товарний вид товару (немає якихось слідів експлуатації, подряпин, потертостей, пошкоджень, слідів носіння, вологи, бруду тощо);
- Збережено споживчі властивості товару (справно працюють усі функції товару, передбачені виробником, відсутні якісь дефекти у роботі товару);
- Збережено пломби, ярлики, всі компоненти упаковки, маркування (не знято і пошкоджено захисні плівки, відсутні написи як у товарі, і на елементах упаковки, пломби не пошкоджені, відсутні сліди розтину тощо.);
- Збережено розрахунковий документ та інші документи, надані під час продажу (товарний та/або касовий чек, гарантійний талон, інструкція, керівництво споживача тощо).
Вимоги споживача про повернення грошей за товар неналежної якості підлягають задоволенню в день пред'явлення відповідної вимоги, а у разі неможливості повернення грошей – не пізніше ніж протягом семи днів. Розрахунок зі споживачем у разі підвищення ціни товару виробляється з його вартості на даний момент пред'явлення відповідного вимоги, а разі зниження ціни – з вартості товару на даний момент його купівлі.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з п. 3 ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживач зобов'язаний:
- Перед початком експлуатації товару уважно ознайомитись із правилами експлуатації, викладеними у наданій виробником (продавцем) документації на товар;
- У разі потреби роз'яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника) або іншої зазначеної в експлуатаційній документації особи, яка виконує їх функції;
- Користуватися товаром відповідно до його цільового призначення та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару в експлуатаційній документації;
- З метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – дотримуватись передбачених виробником у товарі методів безпеки та передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а у разі відсутності таких правил у документації – дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товару такого роду.